Szukasz ratunku dla swojego obolałego kręgosłupa? Zastanawiasz się czy pilates to dobry wybór dla Twojego ciała? Widziałeś różne sprzęty do pilatesu i nie wiesz czy Ci pomogą? Zaraz się przekonasz, czego tak naprawdę potrzebuje Twój kręgosłup i czy pilates jest w stanie Ci to zapewnić.

Czego potrzebuje Twój kręgosłup?

Twój kręgosłup potrzebuje zdrowej pozycji podczas snu, pracy oraz dużo ruchu. Ponadto potrzebuje dużo wody, w przeciwnym razie może szybko wystąpić dehydratacja i w jej wyniku zwiększona podatność na urazy. My jednak skupimy się na ruchu. Ruch bowiem jest tym co sprawia, że dyski miedzykręgowe się „odżywiają” a pozostałe struktury się wzmacniają. Nasz organizm bardzo potrzebuje ruchu. Czasy w jakich żyjemy wymagają od nas spędzania dużej ilości godzin w pozycji siedzącej. Tak długo, jak musimy siedzieć, starajmy się, aby pozycja jaką przyjmujemy była jak najbardziej prawidłowa. Warto również robić krótkie przerwy w siedzeniu, wstać i poruszać się, nawet jeśli jest to kilka kroków i ruchów rękami. Twój kręgosłup potrzebuje również wzmocnionego kołnierza mięśniowego.

Jak wzmocnić mięśnie przy kręgosłupie bez obawy o kontuzję? Idź na PILATES!

Podstawowym zadaniem i założeniem pilatesu jest wzmocnienie mięśni brzucha i pleców, które utrzymują cały ciężar ciała – wszystko po to, aby mięśnie utrzymywały ten ciężar, bez bólu, przez długie lata. Ćwiczenia pilates to nie tylko rodzaj treningu, ale także skuteczne narzędzie rehabilitacyjne i relaksujące. Wybierając ćwiczenia pilatesu (szczególnie na maszynach) poznasz ćwiczenia, które nieprawdopodobnie poprawią kondycję Twojego kręgosłupa. Ćwiczenia pod okiem doświadczonego instruktora sprawą, że kręgosłup będzie stawał się bardziej elastyczny, czyli zdrowy. Jak powiedział sam Joseph Pilates: „Jesteś tak młody jak elastyczny jest Twój kręgosłup”. Jeśli jednak Twój kręgosłup sprawia Ci dużo problemów, głównie przez ból, to udaj się do studia pilates, które współpracuje z fizjoterapeutą. Taki duet potrafi naprawdę zdziałać cuda.

Co zyskasz ćwicząc pilates?

Decydując się na taką formę pomocy Twojemu kręgosłupowi zafundujesz sobie dużo więcej korzyści:

  • wzmocnisz mięśnie brzucha, pośladków i grzbietu, dzięki czemu wypracujesz prawidłową postawę całego ciała,
  • ćwiczenia te dekompresują i rozciągają kręgosłup, a to oznacza uelastycznienie i redukcję jego nadmiernej sztywności,
  • pozbędziesz się uporczywego bólu i odciążysz zmęczony kręgosłup,
  • wzmocnienie mięśni grzbietu i pleców pozwoli Ci pozbyć się nieprawidłowych wzorców ruchowych, a także zapobiegnie występowaniu urazów kręgosłupa,
  • jeśli masz skrzywiony kręgosłup, precyzyjne ruchy, odpowiednio dobrane ćwiczenia i spokojne tempo pozwolą Ci na prowadzenie skutecznej terapii, a także profilaktykę.

Podsumowując: pilates został stworzony dla Twojego kręgosłupa – a oprócz tego, jego spokojne tempo pozwoli Ci się odprężyć i zrelaksować. Jeśli zależy Ci na dobrym zdrowiu i świetnej kondycji to zajęcia z pilatesu szybko staną się Twoją skuteczną terapią i przyjemną odskocznią od codzienności.