Zakochałeś się w sprzętach stworzonych specjalnie do pilatesu? Myślisz o wypróbowaniu jeszcze większej ilości z nich i odkryciu, który rzeczywiście najlepiej Ci pasuje? Z krzesłem jeszcze nie miałeś do czynienia, ale intryguje Cię jego prostota? Krzesło (Chair) może dać Ci wiele satysfakcji z treningu i przynieść szereg korzyści dla Twojego ciała. Ale właściwie dlaczego?

Krzesło do pilatesu – co to właściwie jest?

Krzesło do pilatesu nie jest takim zwykłym krzesłem. Jego nadzwyczajność wynika z jego konstrukcji: stabilne siedzisko i nożny pedał – ruchomy – zamontowany na sprężynie o kilkustopniowym obciążeniu tworzy prosty w obsłudze przyrząd do ćwiczeń. Taka mieszanka pozwala na wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w różnych pozycjach: na stojąco, na leżąco i oczywiście na siedząco. Dzięki temu uzyskujesz niezwykłą możliwość ustawiania ciała w coraz to innych pozycjach, trening się nie nudzi, a przede wszystkim zyskujesz ciekawe warianty ćwiczeń. Dużym atutem treningów z wykorzystaniem krzesła, jest możliwość korzystania z przeróżnych akcesoriów, np.: piłeczek i obręczy. Pozwala to jeszcze bardziej rozszerzyć zakres kombinacji ćwiczeń pilatesu, odkrywając – być może – przed Tobą całkiem nowe wyzwania.

Co zyskujesz ćwicząc na krześle?

Krzesło, mimo niepozornej budowy, będzie doskonałym kompanem do ćwiczeń dla średniozaawansowanych i zaawansowanych osób. Wszystko ze względu na to, że jest to jedna z trudniejszych i jednocześnie najbardziej wszechstronnych maszyn jakie wymyślił Pilates. Ćwiczenia na krześle skupiają się najmocniej nad wytrzymałością siłową kończyn dolnych i górnych. Umożliwia to rzeźbienie mięśni nóg, pośladków, pleców i ramion, pozostawiając w tym czasie jednocześnie napięte mięśnie brzucha. Wykorzystanie krzesła sprawia, że łączysz wiele elementów ruchu, zachowując jednocześnie płynność treningu. Dzięki temu utrzymasz tętno na odpowiednim dla siebie poziomie, który pozwoli Ci także na efektywne spalanie kalorii. Największym wyzwaniem w krześle są sprężyny o szerokim zakresie oporu. Regulują one położenie drążka, na który naciskasz albo stopami, albo ramionami. Wykorzystujesz wtedy do pracy mięśnie ramion, pleców, miednicy i poprzeczne brzucha, usprawniając jednocześnie swoją koordynację mięśniowo-nerwową.

Krzesło kontra inne maszyny

W porównaniu do ćwiczeń na macie, czy też na innych maszynach, krzesło nie skupia się głównie na pozycji leżącej – wykonasz na nim ponad 75 kombinacji ćwiczeń o bardzo różnym stopniu zaawansowania – na siedząco lub na stojąco. Krzesło to świetna odskocznia od innych sprzętów, pozwoli Ci znacząco urozmaicić Twoje treningi, z jednoczesną korzyścią dla Twojego ciała. Oprócz tego – jeśli prowadzisz swoje studio pilatesu – krzesło znajdzie zastosowanie wśród Twoich klientów zainteresowanych pomocą w rehabilitacji pourazowej. Będzie świetnym narzędziem pozwalającym na odbudowanie kondycji uszkodzonych partii mięśniowych.