fbpx

Zacząłeś ćwiczyć pilates i zastanawiasz się, jakich efektów możesz się spodziewać po regularnym treningu? Pilates to trening bez forsownego wysiłku, zaś efekty naprawdę wspaniałe. Sport ten nie tylko wzmacnia kręgosłup, pracuje nad prawidłową postawą ciała, odchudza, ale także jest świetny dla osób, które po kontuzjach i urazach pragną wrócić do poprzedniej formy.

Korzyści płynące z ćwiczeń pilates

Korzyści z ćwiczeń pilates są nieprzecenione. Sport ten uprawiany regularnie zapewnia nam:

  • elastyczność ciała
  • dobre samopoczucie
  • świadomość własnego ciała
  • utratę zbędnych kilogramow
  • prawidłową postawę ciała

Najważniejsze efekty pilates

  • Wzmocnienie mięśni ciała

Najważniejszą zaletą ćwiczeń pilates jest to, że wzmacnia mięśnie całego ciała. Szczególnie intensywnie oddziałuje na mięśnie brzucha, pleców i pośladków. Dodatkowo wzmacnia również dno miednicy a tym samym zapobiega u kobiet obniżaniu się rodnych narządów.

  • Pokonuje problemy kręgosłupa

Pilates to świetna metoda ćwiczeń dla osób które borykają się z problemami kręgosłupa. Wzmacnia on bowiem mięśnie, sprawia, że są one silniejsze i lepiej podpierają kręgosłup. Dzięki ćwiczeniom szybko uzyskasz stabilną postawę ciała, a także pokonasz ból

  • Lepsza postawa ciała

Stabilność kręgosłupa, którą zapewnia nam pilates to metoda, aby uzyskać lepszą, bardziej wyprostowaną postawę ciała. Osoby, które ćwiczą pilates nie garbią się a w efekcie nie dokucza im ból pleców.

  • Ujędrnienie sylwetki

Pilates to znakomity sposób na redukcję masy ciała, ponieważ wymaga zaangażowania wszystkich partii mięśni. Zwiększona zostaje również w czasie ćwiczeń ilość produkowanego kolagenu, dlatego skóra staje się jędrna, elastyczna oraz poprawia się krążenie krwi.

  • Poprawia kondycję

Trening pilates to również szybka poprawa kondycji. Sport uczy zachowywać równowagę, a także wzmacnia koncentrację. Wszystko dlatego, że wymaga od nas skupienia, by wykonać precyzyjne ruchy.

  • Uelastycznia ciało

Pilates to sport, który łączy w sobie jogę, balet, a także różnorodne ćwiczenia mięśni. Dzięki tej różnorodności mięśnie stają się elastyczne i wzmocnione, a jednocześnie nie stają się nadmiernie rozbudowane.

  • Relaksuje

Jeżeli chcesz się zrelaksować, wyciszyć oraz zmniejszyć stres, zastosuj pilates. W przeciwieństwie do innych form sportu, po zakończeniu treningu czujemy się wciąż pełni energii oraz wypoczęci. Ćwiczenia usuwają napięcie, jakie kumuluje się w kręgosłupie, rozluźniają mięśnie karku, pleców i ramion.

  • Odchudza

Pilates nie tylko odchudza, ale również sprawia, że możemy stracić znaczną ilość kalorii. Tym samym są to idealne ćwiczenia, dzięki którym możemy schudnąć i pokonać nadwagę.

  • Prawidłowa technika oddychania

Bardzo wiele osób w czasie oddechu wykorzystuje niewielką ilość płuc, ponieważ nie umiemy oddychać przeponą. Pilates uczy nas w jaki sposób oddychać prawidłowo i dotleniać cały organizm.